Blogul Echipei RoREN

RoREN = Reţeaua Specialiştilor în Imobiliare = www.roren.ro

10 feluri prin care poti deveni un excelent consilier imobiliar

Posted by Stefan N. pe 17 Octombrie 2008

  1. Clientul tău, amicul tău
    Apropie-ţi clientul și inţelege-l prin ce trece și ce-și dorește. Vinzi case, nu legume la aprozar. Vinzi cel mai de valoare lucru pe care-l cumpără un om de-a lungul vieţii, nu mărunţișuri. În astel de achiziţii importante toată lumea preferă să aibă un consilier imobiliar cu empatie.
  2. Cunoaşte-ţi clienţii
    Nu-ţi trebuie o echipă întreagă de marketing să aplici conceptul de segmentare a pieţei. Adevărul e că fiecare dintre noi suntem diferiţi, ne dorim lucruri diferite și suntem în puncte diferite ale vieţii. Din ce categorie face parte clientul tău? Familie de intelectuali cu venit mediu și copii de vârsta școlii? Cuplu tânăr proaspăt căsătorit fără un venit prea mare? Antreprenor de succes proaspăt îmbogăţit? Văduvă pensionară?
  3. Cunoaşte-ţi oraşul
    Care sunt cartierele la modă pentru fiecare tip de client? În ce zonă a orașului va aloca Primăria mai mulţi bani pentru dezvoltare? E vreo zonă ieftină, fără fiţe și fără magherniţe? Unde sunt școli primare bune? Unde sunt liceele bune? Cât de zgomotoasă e aglomeraţia? Sunt probleme cu staţia de distribuţie a agentului termic în zonă? Astfel de informaţii te fac consilier imobiliar de căutat!
  4. Actualizează permanent propria listă de contacte
    Trimite periodic clienţilor potenţiali prin email sau poștă, fluturași cu informaţii despre evoluţia zonelor de care sunt interesaţi: noi proiecte în renovare sau dezvoltare, noi magazine, bănci sau alte locuri interesante care se deschid în zonă, preţurile care se practică la vânzarea proprietăţilor, proprietăţile care tocmai au apărut pe piaţă, etc. Trimite periodic foștilor clienţi prin email sau poștă, fluturasi despre evoluţia preţurilor în zonă și recomandări despre ce investiţii ar putea face pentru a spori valoarea propriei proprietăţi.
  5. Practică business networking
    Crează-ţi o reţea de parteneri în specialităţi conexe. O tranzacţie imobiliară e o procedură complexă și clienţii tăi au nevoie de consiliere și ghidare. Clienţii îţi vor cere opinia despre ce cadastrist, notar, avocat, bancă, specialist în credite ipotecare, specialist în amenajări interioare, etc să folosească.
    Crează-ţi o reţea de parteneri în specialitatea ta. Când vine vorba de propria specialitate parteneriatul și competiţia nu sunt decât două feţe ale aceleiași monede.
    Menţine o perspectivă constructivă asupra colaborării! Gândește-te la 1+1=3 (întregul e mai puternic decât suma părţilor). Adică nu privi un alt specialist în branșa ta destructiv ca 1+1=0, ci lucraţi împreună ca să aveţi amândoi mai mulţi clienţi mulţumiţi decât aţi putea mulţumi fiecare în parte.
  6. Promovează detaliile proprietăţii pe care o vinzi
    „Apartament de 2 camere la etajul 7” nu spune mare lucru și nu diferenţiază proprietatea clientului tău de multe alte proprietăţi comparabile. Dar „apt. de 2 camere cu dormitor izolat de zgomotul străzii perfect pentru un nou născut. Apartamentul e la etajul 7 cu vedere frumoasă fără sa vă curgă apa de ploaie în casă pentru că asociaţia locatarilor a investit în înlocuirea acoperișului de pe vremea blocurilor comuniste” atrage mult mai mult.
  7. Crează un parteneriat dedicare-exclusivitate cu proprietarul
    Cănd lucrezi cu un particular la vănzarea unei locuinţe existente dedică-te cu adevărat promovării proprietaţii lui. Fă poze profi, scoate la iveală detalii interesante despre locaţie și împrejurimi, promovează proprietatea în mod activ prin fluturași, anunţuri și alte metode de marketing direct. Arată-i dedicare și te va răsplăti prin acordarea de exclusivitate.
  8. Crează un parteneriat de promovare a brandului cu dezvoltatorul
    În spatele fiecărui complex rezidenţial este o poveste și un stil de viaţă. Imaginea promovată de dezvoltatori pentru fiecare proiect este parte integrantă din succesul acestuia pe piaţă. Învaţă povestea din spatele proiectului și vei fi competitiv în promovarea și vinderea proiectului faţă de cei mai buni oameni de vânzări din echipa dezvoltatorului. Avantajul tău? Ai relaţii directe și apropiate cu clienţii din portofoliul tău.  Dezvoltatorul nu beneficiază de o astfel de „intrare” la oamenii tăi.
  9. Adună recomandări
    Știi un dentist bun? Știii un zugrav meseriaș ? Știii un service care să nu te păcălească? Când vine vorba de servicii, un procent covârșitor dintre clienţi provine din recomandări. De ce nu și în imobiliare? Ai ajutat un client? Cere-i permisiunea să-l numești ca o referinţă sau să-i scoţi in evidenţă situaţia ca o povestire de succes. Recomandările nu vin însă doar de la clienţi. Pot veni la fel de bine și de la alţi specialiști colegi și parteneri într-o tranzacţie imobiliară. Culege cât mai multe!
  10. Eşti specialist, aşa că foloseşte instrumente create pentru specialişti!
    Orice tâmplar, zugrav, arhitect, inginer care se respectă se ajută de scule special create pentru profesioniști.  Nu poţi face o profesie din consilierea imobiliară folosidu-te numai de instrumente nespecializate. Folosește software specializat de gestiune a informaţiilor despre proprietăţi (Datalog) și despre clienţi (Memolog sau CRM).  Crează materiale de marketing.  Fă parte dintr-o comunitate de specialiști pentru a-ţi îmbogăţi permanent cunoștinţele, pentru a deveni mai eficient și pentru a face mai mulţi bani.

Daca vi se pare folositoare lista si doriti s-o imprimati folositi aceasta varianta frumos asezata in pagina:
10-feluri-prin-care-poti-devenit-un-excelent-consilier-imobiliar (PDF)

Un răspuns to “10 feluri prin care poti deveni un excelent consilier imobiliar”

  1. […] Despre ← 10 feluri prin care poti deveni un excelent consilier imobiliar […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: